Navigation

TEKNE KARA BAKIMI NEDİR?

Tekne kara bakımı genel olarak ocak ayında başlayan, nisan ayının ortalarına kadar devam eden bir bakım sürecidir. Tabii ki süreler bu aylarla sınırlı değildir. Tekne sahibinin, tekneyi kullandığı zamanların dışında da tekne bakımı gerçekleşebilir. Tekne kara bakımı, bir dizi profesyonel adımdan oluşmaktadır. 

Tekne hangi amaçla kullanılıyor olursa olsun, yılda en az 1 kere karaya çıkarılıp bakım ve onarım aşamasından geçirilmesi gerekmektedir. Zira tekneye karada bakım uygulanması hem performansı artırır hem de teknenin uzun yıllar kullanılmasını sağlar.

TEKNE KARA BAKIMI NASIL YAPILIR?

Tekne kara bakımında yapılabilecek öncelikli adım tekneyi baştan aşağı tatlı su ile yıkamaktır. Zira tekne ne kadar güçlü olursa olsun, tuzlu su deforme edici bir özelliğe sahiptir. 

Tekne bakımında ikinci adım ise gövdenin gözden geçirilmesidir.

Teknelerin deniz suyuyla temas eden alt kısmına karina adı verilmektedir. Karina deniz yüzeyinde kalması sebebiyle en çok çevresel faktöre maruz kalan kısım olduğu için, bakımı ve onarımı da hayati önem taşımaktadır.

Uzun süre su yüzeyinde kalan çeşitli türdeki teknelerin karinasında yosun ve midye başta olmak üzere mikroorganizmalar oluşur. Bu organizmalara kekamoz adı verilmektedir. Kekamozlar kısa ve uzun vadede öncelikli olarak ahşap teknelere zarar verirler ve tekne bakımının gerektiği gibi yapılmaması durumunda yüksek maliyetli onarım masraflarına yol açabilirler. Öte yandan kekamozlar teknenin hızını ve performansını doğrudan etkilerler. Hatta motorlara kadar ulaşarak, tekneyi çalışamaz bir hale getirebilirler.

Kekamozlar daha çok, su yüzeyinde uzun süre hareket etmeyen teknelerde oluşsa da hareket halinde olan teknelere de bulaşabilir. Fakat bilinenin aksine, kekamoz denilen organizmalar sadece teknenin gövdesinde oluşmaz. Teknenin metal kısımlarında da kekamoz oluşumu vücut bulabilir. Bu nedenle teknenin metal kısımlarının da bakımının en az yılda bir kez yapılması gerekmektedir.

TEKNE BORDA BAKIMI

Borda bakımı için eğer yeni bir tekne ise ve jel kaplamasıyla birlikte aksamlarında bir sorun gözükmüyorsa borda bakımı için ekstra bir çabaya gerek yoktur. Bu tür teknelere bakım yapmak tam tersi bir şekilde, pasta yapmak jel tabakayı bozup incelteceketir. Bu nedenle tercih edilmez. Öte yandan, jel tabakada çizikler oluşmuşsa bu çizikler için ekstra bakım yapılabilmektedir.

TEKNE GÜVERTE BAKIMI 

Tekne güverteleri, dayanıklı olması açısından genelde teak (tik) ağacı gibi sağlam ve yıpranmaya karşı dayanıklı ağaç türlerinden yapılmaktadır. Güverte için teak ağacının seçilmesinin en önemli nedeni ise bu ağacın özellikle tuzlu suya son derece dayanıklı olmasıdır. Bunun yanında teak tropik bir ağaç olmasına rağmen hem sıcak hem de soğuk hava koşullarında dayanıklı bir malzemedir.

Teak ağacı, içindeki organik yağı sayesinde hem suyu hem de böcek gibi ağaca zarar verebilecek diğer farklı organizmaları iten, geçirgen olmayan bir özellikte bulunmaktadır. Tüm ağaçların içlerinde çeşitli kanallar bulunmaktadır. Bu kanalların içinin su ile dolması durumunda ise çürüme başlamaktadır. Teak ağacında bu kanallar teak yağı ile dolu olması nedeniyle su geçirmez ve teak yıllarca sağlam bir şekilde su yüzeyinde kalır. Diğer yandan, teak yağı iklimsel nedenler ve güneş ışınlarının zararlı yapısı sebebiyle azalır ve teak ağacının sahip olduğu organik yapısı bozulmaya başlar. Bu nedenle yıllık bakım tekne kara bakımı aşamasında uygulanır ve teknenin uzun yıllar su üzerinde sorunsuz bir şekilde kalmasına yardımcı olur.

TEKNE KARA BAKIMI NASIL YAPILIR?

Tekne kara bakımı için bir firma arayışındaysanız teknende.com, birçok tekne ustasıyla birlikte aracılık görevini üstlenmekte ve tenenizin uygun bir şekilde bakım, onarım işleminin yapıldığına emin olmaktadır. Teknende.com hizmeti alabilmek için telefon numaramızdan ya da internet sitemiz üzerindeki iletişim butonlarından kolay bir şekilde bize ulaşabilir, teknenizden kıpırdamadan hizmetlerimizi alabilirsiniz.

  • Mar 08, 2023
  • Comments: 0
Comments: 0

No comments

Leave a Reply

Your email address cannot be published. Required fields are marked*